Πολιτιστικές

ΚΟΜΙΚΣ

Τίτλος    ΚΟΜΙΚΣ
Σχολικό Έτος    2010 - 2011
Υπεύθυνοι Καθηγητές

   κα. Καλιτσουνάκη Κατερίνα,  ΠΕ08

   κα. Λασπιά Χαραλαμπία,  ΠΕ19

Ομάδα Εργασίας

   μαθητές της Γ' Τάξης

ΔΡΑΣΕΙΣ

1.  Συνεργασία με το καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης.

 Ο μαθητής της Γ. Καμπόλης συμμετείχε στο ηλεκτρονικό τους περιοδικό ART COMICS (β' τεύχος) με την παρακάτω εργασία του:

      artcomic                    

 

2.  Δημιουργία παρουσίασης

 

3.  Δημιουργία ιστορίας Κόμικ

 Οι μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος έγραψαν το σενάριο και έκαναν την εικονογράφηση μιας ιστορίας Κόμικ.

Διαβάστε το Κόμικ μας...

 

Τ.Ν.Τ - Τριπλός Νεολεξουργικός Τροχός

Τριπλός Νεολεξουργικός Τροχός (Τ.Ν.Τ.): Παίζοντας φτιάχνουμε καινούργιες λέξεις!

Ο Τριπλός Νεολεξουργικός Τροχός (Τ.Ν.Τ.) είναι ένα παιχνίδι που επινοήθηκε, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Δημιουργώ καινούργιες λέξεις. Η όμορφη τέχνη του αυτοσχεδιασμού.» με τη συνεργασία των υπεύθυνων για το πρόγραμμα καθηγητών και των μαθητών του Σχολείου μας που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη πολιτιστική ομάδα για το σχολικό έτος 2013 – 2014.

Σύμφωνα με τον κεντρικό στόχο του παιχνιδιού οι παίκτες καλούνται να δημιουργήσουν καινούργιες λέξεις και να αποδώσουν σ’ αυτές την αντίστοιχη σημασία, επιστρατεύοντας τη φαντασία, τις ετυμολογικές γνώσεις και τη δημιουργικότητά τους.

  tnt team     cover tnt page

 

Μάιος 2014: «Ενδοσχολικό Πρωτάθλημα»

Αξιοποιώντας, λοιπόν, τις δυνατότητες του παιχνιδιού, το οποίο συνοδεύεται από εγχειρίδιο χρήσης με τους κανόνες και λογισμικό, οι καθηγητές και οι μαθητές που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα διοργάνωσαν ενδοσχολικό πρωτάθλημα στο οποίο συμμετείχαν τα τμήματα και των τριών τάξεων του Σχολείου μας.

  tnt awards

Μετά το τέλος των αγώνων αναδείχτηκαν και οι νικητές, οι μαθητές ενός τμήματος από κάθε τάξη. Από την Α΄ τάξη την πρώτη θέση κατέκτησε το τμήμα Α1, από τη Β΄ τάξη το τμήμα Β3 και από τη Γ΄ τάξη το τμήμα Γ1. Στους μαθητές των τμημάτων που ήρθαν πρώτα απονεμήθηκαν βραβεία για την επιτυχία τους.

Ελληνικός Κινηματογράφος (2013 - 2014)

Τίτλος    Ο ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΡΩΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΑΞΕΧΑΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Σχολικό Έτος    2013 - 2014
Υπεύθυνοι Καθηγητές

   κα. Βλάχου Παναγιώτα  ΠΕ02

   κα. Παναγιωτοπούλου Μαρία,  ΠΕ11

Συσχετιζόμενα Μαθήματα

   Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Φυσική Αγωγή, Μουσική

Ομάδα Εργασίας

   Συμμετείχαν μαθητές από όλα τμήματα του σχολείου.
  (Σύνολο συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα 29 + 7 με εθελοντική – φιλική συμμετοχή)

Παιδαγωγικοί

Στόχοι

   Οι μαθητές:

  1. Να έρθουν σε επαφή με το πολύτιμο αυτό κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

  2. Να βιώσουν τη μαγεία και να γνωρίσουν τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου.

  3. Να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα.

  4. Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες μέσα από την ομαδοσυνεργατική έρευνα.

  5. Να αναζητήσουν ταινίες αντιπροσωπευτικές για κάθε δεκαετία.

  6. Να διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο αυτές αποτέλεσαν ζωντανή μαρτυρία των δρώμενων της εποχής μέσα στην οποία δημιουργήθηκαν, με στόχο την πνευματική και αισθητική τους καλλιέργεια.

  7. Να εκφρασθούν δημιουργικά.

  8. Να ψυχαγωγηθούν, να αναπτύξουν παραστατικές δεξιότητες (αναπαριστώντας σκηνές) καθώς και μουσικοχορευτικές (αναπαράγοντας με το δικό τους τρόπο αξεπέραστες μουσικές στιγμές, που καταγράφτηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο).

Μεθοδολογία -

Δράσεις

   Το πρόγραμμα μας περιλαμβάνει δυο (2) μέρη: το Ερευνητικό και το Βιωματικό (δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων).

  1. Συζητήσαμε τα υποθέματα και αποφασίσαμε σε ποια θα δώσουμε περισσότερη έμφαση.

  2. Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες βάση του χρώματος των φακέλων που μας μοιράστηκε στα πλαίσια του προγράμματος (κίτρινοι, κόκκινοι, άσπροι, πράσινοι, ροζ).

  3. Μας ανατέθηκαν (ανά ομάδες) δράσεις που αφορούσαν Πορτραίτα: ηθοποιών σεναριογράφων, σκηνοθετών, συνθετών, παραγωγών, είδη ταινιών με παράλληλη έρευνα του αντικατοπτρισμού σ’ αυτές των δρώμενων στους τομείς:
    Κοινωνικές, οικονομικές συνθήκες, επαγγέλματα , Ήθη, αντιλήψεις, νοοτροπία, Κατοικίες, δρόμοι, Μόδα, Εκπαίδευση, Γλώσσα, Θέση γυναίκας.

 

Α. Στα πλαίσια του Ερευνητικού Μέρους:

  1. Συλλέξαμε οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες ηθοποιών και ταινιών του ΄50, ΄60, ΄70) - και γίναμε κατασκευαστές αντικειμένων του τότε.
  2. Ασχοληθήκαμε με πορτραίτα ηθοποιών που δέσποσαν ή ξεκίνησαν την καριέρα τους τη δεκαετία του ’50.
  3. Ασχοληθήκαμε με σκηνοθέτες, παραγωγούς, σεναριογράφους (Σακελλάριος, Τζαβέλας, Δημόπουλος, Δαλιανίδης, Κακογιάννης).
  4. Διακρίναμε τα είδη των ταινιών (κωμωδίες, δράματα κοινωνικά, αισθηματικά, μελό, μιούζικαλ, φαρσοκωμωδίες, αστυνομικές, πολεμικές – ιστορικές ταινίες).
  5. Μελετήσαμε τη μουσική επένδυση των ταινιών εξαίροντας τη σημαντική συμβολή σημαντικών συνθετών και τραγουδιστών.

 

B. Στα πλαίσια του βιωματικού μέρους:

  1. Δημιουργήσαμε κινηματογραφική λέσχη (σε μεγάλη οθόνη προβάλαμε και παρακολουθήσαμε αποσπάσματα αντιπροσωπευτικών ταινιών, νιώσαμε τη μαγεία του κινηματογράφου, σχολιάζοντας παράλληλα ανά ομάδες τα δρώμενα και καταλήγοντας σε συμπεράσματα για τον τρόπο που αποτυπώνονται αυτά στην 7η τέχνη). Χρησιμοποιήσαμε κατάλληλα τις ΤΠΕ (παραγωγή βίντεο – movie maker) και τεχνολογικά μέσα (οθόνες προβολής, προτζέκτορες).
  2. Δημιουργήσαμε μουσικοχορευτικό εργαστήρι, νιώθοντας το ρυθμό ανεπανάληπτων μουσικών στιγμών που αποτυπώθηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο.
  3. Συνειδητοποιήσαμε πώς αποτυπώνεται στις ταινίες η διασκέδαση στη νυχτερινή Αθήνα, καθώς διανθίζονται από τα ακούσματα της εποχής και παρελαύνουν σ’ αυτές πλήθος δημιουργών και τραγουδιστών του μουσικού στερεώματος.

 

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - Μια φορά κι έναν καιρό ( PDF )

 greek film

Στόχοι του προγράμματος:

Γεύση από Πρόβες και Παρασκήνια:

Φωτογραφικό Άλμπουμ:

Book Club - Λέσχη Ανάγνωσης (2013-2014)

 BClub3

  Τίτλος:

  BOOK CLUB

  ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ

  Σχολικό Έτος:   2013 - 2014
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:   κα. Γιαννοπούλου Ιωάννα, ΠΕ06
  με τη συνεργασία των:

  κα. Λασπιά Χαραλαμπία, ΠΕ19

  κα. Φραγκιαδάκη Βασιλική, ΠΕ06           

  Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες:

  Χιονίδης Ισαάκ , Α4
  Καραμουσκέτας Παναγιώτης, Β2
  Κοκαβέσης Αντώνης, Β2
  Κουκουρίκου Μαρία, Β2
  Μεταξίδου Κατερίνα, Β3
  Παπακοσμά Σταματίνα, Β3
  Πασχαλίδου Ουρανία, Β3
  Σμιρνόφ Άννα- Μαρία Β4
  Τζέμη Αθηνά- Αγγελική, Β4
  Τουρνόγλου Κατερίνα, Β4
  Τσιλιγκερίδου Μαρία, Β4
  Χαϊδευτός Σωτήρης, Β4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 BClub1

Η λέσχη ανάγνωσης στα αγγλικά ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Ιανουάριο του 2014. Τα μέλη της ομάδας συναντιόμαστε δύο φορές την εβδομάδα για να διαβάσουμε και να συζητήσουμε λογοτεχνικά βιβλία διαβαθμισμένης δυσκολίας στην αγγλική γλώσσα (graded readers), για να δούμε αποσπάσματα από κινηματογραφικές μεταφορές και να δραματοποιήσουμε σκηνές των μυθιστορημάτων.

Τα βιβλία που διαβάσαμε ήταν το δημοφιλές μυθιστόρημα της αμερικανικής εφηβικής λογοτεχνίας «The Outsiders» της Σ. Ε. Χίντον και το κλασικό αγγλικό μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, «Τζέην ‘Ευρ» της Σαρλότ Μπροντέ.

Πρόκειται για δύο έργα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Στο μυθιστόρημα «Τζέην Έυρ» ασχοληθήκαμε με πραγματολογικά στοιχεία του 19ου αιώνα καθώς και με το θέμα της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία της εποχής. Στο σύγχρονο μυθιστόρημα «The Outsiders» μας απασχόλησαν θέματα όπως η συμπεριφορά των εφήβων τη δεκαετία του 60, η νεανική αναζήτηση της ταυτότητας, η επίλυση των συγκρούσεων και η συμφιλίωση με την πραγματικότητα με ρεαλιστικό τρόπο.

BClub4

Με το υλικό που συγκεντρώσαμε από τις συζητήσεις μας φτιάξαμε αφίσες με ιδέες και σχόλια των μαθητών της λέσχης ανάγνωσης και διοργανώσαμε ένα εργαστήρι λογοτεχνίας για τους φίλους των βιβλίων στο σχολείο μας.

Στόχος του πολιτιστικού προγράμματος ήταν να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για τη λογοτεχνία, να εξοικειωθούν οι μαθητές με την ανάγνωση ξενόγλωσσων λογοτεχνικών βιβλίων και να αποκτήσουν τη δυνατότητα να εκφράζουν με αυτοπεποίθηση τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στην αγγλική γλώσσα.

 

Οι αφίσες μας:

  1. η λέσχη ανάγνωσης στα αγγλικά
  2. περίληψη του μυθιστορήματος   3. οι χαρακτήρες
bookclub1
bookclub2
bookclub3
  4. ο κεντρικός χαρακτήρας, Πόνυμποϊ
  5. το βιβλίο και η ταινία   6. θέματα για συζήτηση
bookclub4
bookclub5
bookclub6
 
  7. εντυπώσεις από το βιβλίο   
  bookclub7
 

 

 

The more that you read,

the more things you will know.

The more that you learn,

the more places you’ll go!

Dr Seuss (famous children’s books author)

Creative Writing Workshop (2013-2014)

 CWorkshop

  Τίτλος:

  CREATIVE WRITING WORKSHOP

  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

  Σχολικό Έτος:   2013 - 2014
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:   κα. Φραγκιαδάκη Βασιλική, ΠΕ06
    με τη συνεργασία της:   κα. Γιαννοπούλου Ιωάννα, ΠΕ06           
  Ομάδα Εργασίας:   18 μαθητές (από τα τμήματα Α1, Α2 και Γ1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ομάδα 1: Ανδριοπούλου Ζαχάρω (Α1), Εσκαντάρ Μαριάμ (Α1), Νάχλα Ντίνα (Α2)

love kills
  unhappy ending
 
Οι μαθήτριες επινόησαν δύο ιστορίες- μια σύντομη και μια μίνι-νουβέλα- με τίτλο «Unhappy Ending» ( Δυσάρεστο Τέλος) και «Love Kills» ( Η Αγάπη Σκοτώνει) αντίστοιχα.
 
Και οι δύο είναι ρομαντικές ιστορίες με φόντο τον αγνό, νεανικό έρωτα και πώς αυτός μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο.
 
 
 
 

Ομάδα 2: Ατζάμπος Αναστάσιος (Α1), Κάφαλης Μιχάλης (Α1)

the last survivor
 
 
 
Τίτλος της περιπετειώδους ιστορίας που επινόησαν οι μαθητές είναι «The Last Survivor» (Ο Τελευταίος Επιζών) και έχει να κάνει με τις ασύλληπτες περιπέτειες και τους απροσδόκητους κινδύνους με τους οποίους ήρθαν αντιμέτωποι τρείς φίλοι που ξεκίνησαν για διακοπές με σκάφος.
 
 
 
 
 

Ομάδα 3: Βενάρδου Ιωάννα (Α1), Μπαλαμώτης Περικλής (Α2)

  cold jokes
 
 
Οι μαθητές καταπιάστηκαν με αυτοτελείς ιστορίες που χαρακτηρίζονται από χιουμοριστική διάθεση, τέτοια που κάποιες φορές καταλήγει σε «κουφό» τέλος. Γι’ αυτό τους έδωσαν τον γενικό τίτλο «Cold Jokes» (Κρύα Αστεία).
 
 
 
 
 
 

Ομάδα 4: Γεωργιάδη Αλεξάνδρα (Α1), Θεοδοσιάδου Μαρία (Α1), Λούφη Αικατερίνη (Α2), Μπάμπαλη Αγγελική (Α2)

  dead at Christmas
 
 
Οι μαθήτριες καταπιάστηκαν με μια ανατριχιαστική, τρομακτική ιστορία με τίτλο «Dead at Christmas» (Νεκροί τα Χριστούγεννα). Μια παρέα εφήβων έχει την περιέργεια να ανακαλύψει τα μυστικά ενός στοιχειωμένου σπιτιού, χωρίς να γνωρίζει ότι εκεί παραμονεύει ο θάνατός τους.
 
 
 
 
 

Ομάδα 5: Αθανασίου Χριστίνα (Γ1), Ανδριοπούλου Δήμητρα (Γ1)

supernatural stories
Οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με «Supernatural Stories» (Υπερφυσικές Ιστορίες). Οκτώ διαφορετικές ιστορίες περιέχονται στο βιβλίο τους και διαβάζοντάς τες νιώθουμε μια ανατριχίλα, ένα φόβο να μας κυριεύει.
 Οι τίτλοι τους είναι οι εξής:
1. «The Cursed Queen» (Η Καταραμένη Βασίλισσα)
2. «Black Out» (Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος)
3. «The Haunted Village» (Το Στοιχειωμένο Χωριό)
4. «The Bridge» (Η Γέφυρα)
5. «Shadows» (Σκιές)
6. «Unfulfilled Dreams» (Ανεκπλήρωτα Όνειρα)
7. «Werewolf» (Λυκάνθρωπος)
8. «Something Unexpected» (Κάτι Απρόσμενο)
 

Ομάδα 6: Αρσενοπούλου Σοφία (Γ1), Γυφτομήτρος Παναγιώτης (Γ1), Γωγή Βασιλική (Γ1)

  my dreams came true
 
 
Τίτλος της ιστορίας τους «My Dreams came True» (Τα Όνειρά μου Πραγματοποιήθηκαν). Μια γιαγιά αφηγείται στη εγγονή της ιστορίες του οικογενειακού τους παρελθόντος, μέσα από τις οποίες η νεαρή κοπέλα έμαθε πράγματα που δεν γνώριζε, που την έκαναν πιο ώριμη και συνειδητοποιημένη να αναζητήσει τη προσωπική της ευτυχία.
 
 
 
 
 

Ομάδα 7: Βιολάκη Ευαγγελία (Γ1), Θεριστή Κωνσταντίνα (Γ1)

  finding our friend
 
 
Τίτλος του μίνι-μυθιστορήματός τους είναι «Finding our Friend» (Βρίσκοντας τη Φίλη μας). Μερικοί φίλοι που κάνουν διακοπές σε κατασκήνωση αντιλαμβάνονται ξαφνικά ότι μια φίλη τους χάθηκε. Η περιπέτεια ανεύρεσης της φίλης ξεκινά. Οι φίλοι έρχονται αντιμέτωποι με διάφορους κινδύνους αλλά και με ένα μυστικό καλά κρυμμένο για χρόνια…
 
 
 
 
 

CWorkshop2

 

Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε ή και να κατεβάσετε τις ιστορίες σε μορφή PDF:

 
 
 
 
 
 
 
 

Δημιουργώ καινούργιες λέξεις (2013 - 2014)

words afisa

Τίτλος    ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ -
Η ΟΜΟΡΦΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Σχολικό Έτος    2013 - 2014
Υπεύθυνοι Καθηγητές

   κα.  Γουβέλη Παναγιώτα,  ΠΕ02   -  Συντονίστρια

   κος Γεωργακόπουλος Κωνσταντίνος,  ΠΕ04.01

   κα.  Λασπιά Χαραλαμπία,  ΠΕ19

   κος Παπαγιαννακόπουλος Δημήτριος,  ΠΕ17.02

Ομάδα Εργασίας    23 μαθητές και μαθήτριες από τη Β' και τη Γ' τάξη

Στόχοι

   Οι μαθητές πρέπει να:

  • προσεγγίσουν επιστημονικά την ελληνική γλώσσα (την ιστορία, την ετυμολογία, τη γραφή – τα αλφάβητα, τους μηχανισμούς δημιουργίας λέξεων).
  • προσεγγίσουν εμπειρικά τη γλώσσα συλλέγοντας γλωσσικό υλικό από τον κώδικα επικοινωνίας των νέων, την αργκό, τις επείσακτες γλώσσες (τσιγγάνικη), τη γλώσσα των Η/Υ.
  • δημιουργήσουν μέσα από το παιχνίδι καινούργιες λέξεις αξιοποιώντας τους μηχανισμούς της παραγωγής και της σύνθεσης και καλλιεργώντας τη φαντασία και την επινοητικότητά τους.
  • αξιοποιήσουν καλλιτεχνικά τα αποτελέσματα της έρευνας και της δημιουργίας λέξεων στις εικαστικές τέχνες, στη φωτογραφία, στην ποίηση, στο θέατρο (συγγραφή και ερμηνεία).
  • καλλιεργήσουν την πρωτοβουλία και την αυτενέργεια στηριζόμενοι στις δικές τους επιλογές διαχείρισης του υλικού και των μέσων που έχουν στη διάθεσή τους .
  • οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας.

words photo

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα...

     Οι μαθητές και οι μαθήτριες της πολιτιστικής ομάδας μας υπό την καθοδήγηση των τεσσάρων υπεύθυνων για το πρόγραμμα καθηγητών τους αφέθηκαν να απολαύσουν τη μαγεία της γλώσσας μας πέρα από τα στενά καθορισμένα πλαίσια των γλωσσικών μαθημάτων. Mε κέφι, όρεξη και διάθεση για δημιουργία προσέγγισαν τη διαχρονική αξία της ελληνικής γλώσσας και κυρίως τη δημιουργική της διάσταση. Μέσω της έρευνας, του παιχνιδιού και της τέχνης είχαν τη δυνατότητα να μπουν στη δημιουργική περιπέτεια να φτιάξουν δικές τους, καινούργιες λέξεις και παράλληλα να υποδείξουν το επικοινωνιακό πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσαν αυτές να χρησιμοποιηθούν γράφοντας ποιήματα και θεατρικά κείμενα.

     Ωστόσο, το ταξίδι ήταν εξίσου συναρπαστικό και για τους εκπαιδευτικούς, αφού οι συνοδοιπόροι μαθητές τούς «μύησαν» στα μυστικά του νεανικού κώδικα επικοινωνίας και στη γλώσσα της τεχνολογίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε η προηγούμενη γενιά να προσεγγίσει, να γνωρίσει και να εκτιμήσει τον τρόπο σκέψης και έκφρασης της νεότερης γενιάς.

     Πλουσιότεροι πια όλοι σε εμπειρίες και γνώσεις, δεξιότητες και ταλέντα αλλά κυρίως σε συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης από τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την ολοκλήρωση της γλωσσικής περιπλάνησής μας σας παρουσιάζουμε σήμερα τη δουλειά μας. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να πούμε ένα μεγάλο «μπράβο» και ένα θερμό «ευχαριστώ» τόσο στα παιδιά της πολιτιστικής ομάδας όσο και στα υπόλοιπα παιδιά, στον Διευθυντή και στους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας που μας συμπαραστάθηκαν και μας βοήθησαν με οποιονδήποτε τρόπο στο έργο μας.

 

Η Παρουσίασή μας

 

ΔΡΑΣΕΙΣ

1.  Σύνταξη και επεξεργασία σχετικού Ερωτηματολογίου.

Καταρτίσαμε ερωτηματολόγια προκειμένου να ερευνήσουμε τη χρήση του νεανικού κώδικα επικοινωνίας, τα υποβάλαμε στους μαθητές του Σχολείου μας και έπειτα από κατάλληλη επεξεργασία των στοιχείων δημιουργήσαμε γραφήματα. Τα πορίσματα της έρευνάς μας τα συμπεριλάβαμε στο περιοδικό μας με τον τίτλο «Το γλωσσο – ύλικό μας». Επίσης, αναρτήθηκαν στους τοίχους του Σχολείου μας.

Ερωτηματολόγιο - Γραφήματα

 erotimatologio1      erotimatologio2      erot results

 

2.  Συγγραφή βιβλίου: «Περιδιαβαίνοντας στην Ελληνική γλώσσα. Μια περιπλάνηση στον χρόνο και στον χώρο.»

Τα στοιχεία και το γλωσσικό υλικό που συγκεντρώσαμε το συμπεριλάβαμε με τη μορφή μικρών λεξικών στο βιβλίο μας με τον τίτλο «Περιδιαβαίνοντας στην Ελληνική γλώσσα. Μια περιπλάνηση στο χώρο και στον χρόνο.». Αναλυτικότερα, το βιβλίο περιλαμβάνει μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία στης Ελληνικής Γλώσσας, γλωσσικό υλικό από τον κώδικα επικοινωνίας των νέων, την αργκό της τεχνολογίας και τα Ρομανί (γλώσσα των Ρομά από την περιοχή των Άνω Λιοσίων) καθώς και ένα λεξικό με τις καινούργιες λέξεις που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Από το βιβλίο, το οποίο βρίσκεται στην βιβλιοθήκη του σχολείου μας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, παραθέτουμε ενδεικτικά κάποια αντιπροσωπευτικά αποσπάσματα:

greek lang

 

3.  Έκδοση περιοδικού (τεύχος 1ο): «Το Γλωσσο-ύλικό μας»

Συντάξαμε άρθρα σχετικά με τη γλώσσα, τις δράσεις και τις εμπειρίες μας από το πρόγραμμα και τα παρουσιάσαμε σε ένα περιοδικό με τον τίτλο «Το Γλωσσο–ύλικό μας».

first page

 

4.  Κατασκευή παιχνιδιού: «Τ.Ν.Τ. - Τριπλός Νεολεξουργικός Τροχός»

Κατασκευάσαμε ένα παιχνίδι με το όνομα «Τριπλός Νεολεξουργικός Τροχός» (Τ.Ν.Τ.), το οποίο έχει ως στόχο τη δημιουργία καινούργιων λέξεων, ορίσαμε τους κανόνες του και παίξαμε με τους συμμαθητές μας στο μικρό ενδοσχολικό πρωτάθλημα που διοργανώσαμε. Το παιχνίδι συνοδεύεται από εγχειρίδιο χρήσης και σχετικό λογισμικό.

  tnt manual   tnt software  tnt

 

5.  Δημιουργία καινούργιων λέξεων

Δημιουργήσαμε καινούργιες λέξεις και παίξαμε με αυτές σε παιχνίδια λέξεων που εμπνεύστηκε η ομάδα μας. Όπως, το βροχόλεξο, το τοιχόλεξο, το ιστόλεξο και άλλα. Τα αναρτήσαμε στους τοίχους του σχολείου και έπαιξαν όλα τα παιδιά. Συνεργασίες, διαρροές και μυστικές αποκαλύψεις παντού…

           kataskeyes              paixnidia

 

6.  Συγγραφή Ποιημάτων

poem1      poem3      poem2

poem4

 

7.  Δημιουργία Κόμικς

8.  Δημιουργία Βιντεοκλίπ με τίτλο "Το όνομά σου"

Ερευνήσαμε την προέλευση των ονομάτων μας και εκφραστήκαμε εικαστικά σχετικά με αυτά παρουσιάζοντάς τα και με grafity. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας παράλληλα με τις εικαστικές δημιουργίες μας συμπεριλήφθηκαν σε ένα video clip το οποίο πλαισίωσε το τραγούδι «Το όνομά σου» που γράφτηκε από την καθηγήτρια κα. Λασπιά, σχετικά με τα ονόματα, μελοποιήθηκε από τον καθηγητή Μουσικής, κύριο Καραδοσίδη Νικόλαο, και ερμηνεύτηκε από μέλη της ομάδας μας.

names

9.  Οπτικοποίηση του αποσπάσματος «Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» από το έργο του Οδυσσέα Ελύτη «Το Άξιον Εστί».

Μελετήσαμε το απόσπασμα «Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» από το έργο του Οδυσσέα Ελύτη «Το Άξιον Εστί» («Τα Πάθη», ψαλμός Β΄) και εντοπίσαμε τις καθοριστικές στιγμές του ελληνισμού, τα στοιχεία που επηρέασαν την ελληνική γλώσσα και τους παράγοντες που τη διαμόρφωσαν. Τα αποτελέσματα της μελέτης μας τα συμπεριλήφθηκαν σε μια οπτικοποίημενη παρουσίαση του ποιήματος σε αρχείο power point.

10.  Θεατρικό Εργαστήρι

Το γλωσσικό υλικό που συγκεντρώσαμε το αξιοποιήσαμε στη συγγραφή τριών θεατρικών σκετς «Και οι θεές φοβέρα θέλουν», «Στα όρια της Βαβυλωνίας» και «Άνω Κατσαμάκι», τα οποία και ερμηνεύσαμε. Επίσης, κατασκευάσαμε και επιμεληθήκαμε τα σκηνικά της παράστασης.

skinika          th book          theatriko