"Γκουέρνικα", του Πικάσο

Τίτλος    "Γκουέρνικα", του Πικάσο
Συσχετιζόμενα μαθήματα   Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Καλλιτεχνικά, Πληροφορική
Υπεύθυνοι Καθηγητές

   κα. Βασιλάκου Μαργαρίατα,  ΠΕ08

   κα. Βλάχου Παναγιώτα,  ΠΕ02

   κα. Λασπιά Χαραλαμπία,  ΠΕ19

Ομάδα Εργασίας

   Τμήμα  Γ3

Στόχοι
  • Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες την ιστορία της Γκουέρνικα, ενός μικρού χωριού που ισοπεδώθηκε από τους βομβαρδισμούς γερμανικών αεροπλάνων το 1936, κατά τον εμφύλιο πόλεμο της Ισπανίας.
  • Να μελετήσουν τον ομώνυμο πίνακα του Πικάσο «Γκουέρνικα» ως προς τις εικαστικές του αξίες αλλά και να προβληματιστούν ως προς την καθολικότητά του.
  • Να σκεφτούν επάνω στο γεγονός που θέλει το έργο αυτό να ξεφεύγει από τα στενά όρια της Ισπανίας και να εκφράζει παγκόσμια και διαχρονικά κάθε λαό που έχει νοιώσει τη φρίκη του πολέμου.
  • Να αναρωτηθούν για τον ρόλο της κοινωνικής συνείδησης των καλλιτεχνών, την σημασία του συμβολισμού στην Τέχνη και κυρίως για την δύναμη της Τέχνης.
  • Να εκφραστούν οι ίδιοι οι μαθητές καλλιτεχνικά πάνω στο θέμα.
Δράσεις

   ΜΕΡΟΣ Α'

  • Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, ανατέθηκε στους μαθητές η συλλογή υλικού για τη δημιουργία μιας παρουσίασης για τον Πικάσο και το έργο του, την «Γκουέρνικα».
  • Στο εργαστήριο της Πληροφορικής, οι μαθητές επισκέφτηκαν κατάλληλες ηλεκτρονικές διευθύνσεις και συγκέντρωσαν τις πληροφορίες που τους είχαν ζητηθεί, επάνω στο θέμα της εργασίας.
  • Έπειτα, επεξεργάστηκαν το υλικό, το οποίο είχαν συγκεντρώσει και στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, δημιούργησαν μια παρουσίαση με τη χρήση του προγράμματος PowerPoint) υπό την καθοδήγηση των διδασκόντων τους.

   ΜΕΡΟΣ Β'

  • Σε διαδοχικά μαθήματα στο πλαίσιο των Καλλιτεχνικών και μετά από αναφορά στο έργο του Πικάσο και αναλυτική προσέγγιση της «Γκουέρνικα», οι μαθητές εκφράστηκαν οι ίδιοι καλλιτεχνικά εμπνευσμένοι από τον πίνακα του Πικάσο.
  • Για την υλοποίηση των έργων τους οι μαθητές σε πρώτο στάδιο, επέλεξαν κυρίως την τεχνική του κολάζ και της φωτογραφίας.
  • Σε δεύτερο στάδιο και σε φάση πειραματική, οι μαθητές φωτογραφήθηκαν μαζί με τα έργα τους με την βοήθεια βιντεοπροτζέκτορα.
  • Το εικαστικό αποτέλεσμα, η καθηγήτριά τους, η κα. Βασιλάκου, το σύνθεσε σε ένα βίντεο, με σκοπό να ανοιχτούν στους μαθητές νέοι εικαστικοί τρόποι έκφρασης.

      Τέλος, έγινε προβολή της παρουσίασης του PowerPoint και του Βίντεο με το
υλικό των μαθητών στα πλαίσια του Σχολείου.

 

Πρόσκληση για την παρουσίαση της εργασίας μας:

 af4

Φωτογραφικό υλικό:

 

 

Η Παρουσίασή μας:  "ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ", του ΠΙΚΑΣΟ

Το Βίντεο


Open source productions