Όπως το έδαφος, όσο και αν είναι γόνιμο, αδυνατεί να παράγει κάτι δίχως καλλιέργεια, έτσι και ο νους του ανθρώπου: δίχως την εκπαίδευση αδυνατεί να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς. Κατηγορίες άρθρων μαςΠροτεινόμενα άρθραΗμερολόγιο
|
Παιδί και Αθλητισμός
Ας μεταφερθούμε τώρα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Ακολουθούμε την ίδια στάση ζωής; Οι φορείς της εκπαίδευσης αλλά και η ίδια η οικογένεια αποτιμούν στον ίδιο βαθμό την προσφορά του αθλητισμού στην σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ανύψωση του παιδιού; Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Ωστόσο, ίσως είναι σημαντικό, ειδικά εμείς οι γονείς που χαράσσουμε τις κατευθυντήριες οδούς στην εύπλαστη παιδική ηλικία, να συνειδητοποιήσουμε την επιτακτική ανάγκη να στρέψουμε τα παιδιά μας σε αθλητικές δραστηριότητες και να μην αρκούμαστε στην ελλιπή, κατά τη γνώμη μου, επαφή που παρέχεται στα ελληνικά σχολεία. Αρκεί να αναλογιστούμε τα αναρίθμητα οφέλη που θα προκύψουν από τη συμμετοχή του παιδιού σε διάφορες αθλοπαιδιές. Καταρχάς, η αρμονική σωματική διάπλαση, η φυσιολογική ανάπτυξη, η ενδυνάμωση του μυικού συστήματος , η ανθεκτικότητα στις κακουχίες και γενικά η σωματική υγεία και ευεξία συνιστούν φυσικά επακόλουθα της αθλητικής δραστηριότητας. Εξάλλου, η συμμετοχή σε κάποιο αγώνισμα, ιδίως ομαδικό, κοινωνικοποιεί και ηθικοποιεί, καθώς στα διάφορα αθλήματα ισχύουν κανονισμοί διεξαγωγής τους στους οποίους το παιδί οφείλει να πειθαρχεί, ακριβώς όπως στην κοινωνική ζωή υπάρχουν κοινοί στόχοι και κανόνες που καθορίζουν τη συμπεριφορά των μελών της. Ως εκ τούτου, ο αθλητής μαθαίνει να συνεργάζεται, να σέβεται και να εκτιμά τους αντιπάλους του και να προσπαθεί για το καλό της ομάδας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο καλλιεργείται η ευγενής άμιλλα που εκπηγάζει από τη συναίσθηση της ευθύνης και των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει και από τη διαρκή προσπάθεια να βελτιώνεται συνεχώς ώστε να διακρίνεται και να υπερέχει αξιοποιώντας τις ικανότητές του. Ας μη διαφεύγει της προσοχής μας, άλλωστε, ότι ο αθλητισμός συντελεί και στην πνευματική καλλιέργεια, εφόσον η επιτυχής έκβαση των προσπαθειών στα διάφορα αγωνίσματα απαιτεί να βρίσκεται ο αθλητής σε εγρήγορση, να έχει λογού χάρη ακριβή αίσθηση του χώρου, να αντιλαμβάνεται την εξέλιξη του παιχνιδιού, να αποφασίζει γρήγορα και σωστά. Συνεπώς, οξύνονται πνευματικές λειτουργίες, όπως η αντίληψη, η προσοχή, η φαντασία, η οξυδέρκεια, η κρίση. Τέλος, η άθληση ενδυναμώνει ψυχικά το νέο. Και αυτό γιατί προυποθέτει αγωνιστικότητα, υπομονή, επιμονή, θέληση και αυτοκυριαρχία για να επιτύχει ο αθλούμενος τον επιδιωκόμενο στόχο. Διαμορφώνει, κατ’ επέκταση, δυνατό χαρακτήρα, ικανό να ανταπεξέρχεται όχι μόνο στις δοκιμασίες της άθλησης, αλλά και στις δυσκολίες της ζωής. Απ’ όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι προκύπτει αβίαστα το εξής συμπέρασμα: εφόσον τη ζωή δ Με τον αθλητισμό ίσως οι «σειρήνες» της σύγχρονης κοινωνίας μπορούν να κρατηθούν μακριά. Είναι μια επιλογή που αξίζει να υιοθετήσουμε! Ο Τόπος μας
Η ενορία μας
|