Να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν στις απειλές που δέχεται το περιβάλλον και να κατανοήσουν πώς τις συνέπειες αυτής της καταστροφής τις βιώνουν ήδη.
Να συνειδητοποιήσουν πως όλοι μας συμβάλουμε σε αυτή την καταστροφή, άλλοι με μεγάλες και άλλοι με μικρότερες καθημερινές δράσεις.
Να γνωρίσουν τα δάση, τους αναντικατάστατους πνεύμονες οξυγόνου της Γης, τους υδροβιότοπους με την απαράμιλλη ομορφιά τους και να νοιώσουν την ανάγκη τους για προστασία
Να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων και να έρθουν σε επαφή με λύσεις τόσο απλές, όπως η ανακύκλωση και η αναδάσωση.
Να μελετήσουν εναλλακτικούς τρόπους παροχής καθημερινών ανέσεων και τεχνολογικών επιτευγμάτων, λιγότερο επώδυνων για το περιβάλλον.
Να γνωρίσουν τη σημασία των ανανεώσιμων-ήπιων πηγών ενέργειας σε σχέση με την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος και να αποκτήσουν θετικλη στάση απέναντί τους.
Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές θα έχουν τέλος την ευκαιρία:
Να αποκτήσουν εμπειρίες – δεξιότητες πάνω στην χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, χρήση βιβλιοθήκης, τύπου, νέων τεχνολογιών, internet κτλ.
Να αναπτύξουν δεσμούς φιλίας και συνεργασίας με μαθητές από τα σχολεία του Νομού Ροδόπης με τις γλωσσικές, θρησκευτικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες τους.
Να γνωρίσουν την ομαλή και ειρηνική συμβίωση λαών διαφορετικών παραδόσεων και πολιτισμού.
Δράσεις
Έρευνα στη βιβλιοθήκη του σχολείου και στο Διαδίκτυο για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη θεματολογία του προγράμματος, με παράλληλες συναντήσεις των μελών της ομάδας και διεξαγωγή συζήτησης.
Ενημέρωση από το Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας και επίσκεψη στην Πάρνηθα.
Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Λαυρίου, όπου τα παιδιά παρακολούθησαν πρόγραμμα για την «Ιστορία του Λαυρίου» και για την «Ανακύκλωση». Συμμετείχαν στην διαδικασία «Ανακύκλωσης Χαρτιού». Επίσης, συνέταξαν Ερωτηματολόγιο για την «Ανακύκλωση στο Λαύριο» και αφού μεταφέρθηκαν στην κεντρική πλατεία του Λαυρίου, χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν συνεντεύξεις από τους περαστικούς και συμπλήρωσαν 70 ερωτηματολόγια. Στο Σχολείο έγινε η επεξεργασία των ερωτηματολογίων, δημιουργήθηκαν Γραφήματα και παρήχθησαν κάποια συμπεράσματα για τους πολίτες του Λαυρίου.
Επίσκεψη στη Θράκη - Κομοτηνή. Η ομάδας μας διέμεινε στο ξενοδοχείο «ARCADIA». Επίσκεψη στο 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο του σχολείου, παρακολούθησαν προγράμματα δραστηριοτήτων του σχολείου και παρακολούθησαν πρόγραμμα με θέμα τη βιώσιμη ανάπτυξη του νομού Ροδόπης και της περιφέρειας Θράκης γενικότερα, με έμφαση στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Επίσκεψη στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής (Εργοστάσιο της ΔΕΗ με χρήση Φυσικού Αερίου). Οι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα του ΚΠΕ Μαρώνειας: «Ανακαλύψτε νέες πηγές ενέργειας». Εκδρομή στον ποταμό Νέστο. Eπίσκεψη στην Ξάνθη. Επίσκεψη στο Πόρτο Λάγος (λίμνη Βιστωνίδα). Οι μαθητές επισκέφτηκαν το Κέντρο Πληροφόρησης των λιμνών Βιστωνίδας – Ισμαρίδας, όπου και παρακολούθησαν βίντεο και ενημερώθηκαν για το υγροτοπικό οικοσύστημα και τη λίμνη Βιστωνίδα ειδικότερα. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν σπάνια πουλιά με τηλεσκόπια. Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο στα Άβδηρα.
Δημιουργία Παρουσίασης με τις δράσεις της ομάδας μας.