ΕργασίεςΜαθητικά δρώμενα: Αναγνωρίζω, καλλιεργώ, εκφράζω τα συναισθήματα μου
Σκοπός του θέματος είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν, να καλλιεργούν, να ελέγχουν και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους. Να αναπτύξουν επίσης δεξιότητες συνεργατικότητας και ομαδικότητας, αποτελεσματικής επικοινωνίας, καθώς και να μπορούν να επηρεάζουν εποικοδομητικά δράσεις και στάσεις γύρω τους. Οι σκοποί αλλά και οι επί μέρους στόχοι και τα ερευνητικά ερωτήματα σχετίζονται άμεσα με τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου και η επίτευξη τους συμβάλλει αποτελεσματικά στη δημιουργία σωστών διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολείο και την οικογένεια. Η αυτογνωσία, η αυτοεκτίμηση και η εξωτερίκευση των συναισθημάτων δημιουργούν προϋποθέσεις έτσι ώστε οι μαθητές να αναπτύσσουν προσδοκίες για το μέλλον τους, να διεκδικούν τις επιθυμίες τους, να διαμορφώνουν στάσεις και κίνητρα δημιουργικότητας. Δείτε ένα από τα φύλλα εργασίας πάνω στο οποίο δούλεψαν οι μαθητές/τριες. Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε την πρόταση θέματος της Βιωματικής Δράσης. Μερικές από τις αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας στα πλαίσια αυτής της δράσης:
ΛΥΝΩ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΟΥ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ
Σκοπός της βιωματικής δράσης ήταν να βελτιώσουν οι μαθητές τη συμπεριφορά τους στις διαπροσωπικές τους σχέσεις μαθαίνοντας να επιλύουν τις συγκρούσεις που προκύπτουν στο σχολικό χώρο με ήρεμο και ειρηνικό τρόπο. Δεδομένου ότι η λεκτική, σωματική και ψυχολογική βία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στα σχολεία, είναι αναγκαίο για τους μαθητές να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την επίλυση των συγκρούσεων που προκύπτουν στο σχολικό και προσωπικό τους περιβάλλον. Τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν ήταν: Α. Ποιοι οι συχνότεροι λόγοι που προκαλούν συγκρούσεις στο σχολικό χώρο; Β. Ποια τα αισθήματα που βιώνουν οι μαθητές πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια σύγκρουση; Γ. Πως μπορούν να αποφύγουν μια σύγκρουση; Πως μπορούν να την επιλύσουν; Δ. Πως μπορούν να επικοινωνήσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα χωρίς να χρησιμοποιήσουν λεκτική ή σωματική βία;
Μέσα από τις δραστηριότητες της βιωματικής δράσης οι μαθητές γνώρισαν τρόπους να ελέγχουν τα αρνητικά τους συναισθήματα και ανέπτυξαν δεξιότητες για να χειρίζονται τις συγκρούσεις στο σχολικό τους περιβάλλον. Συλλέγοντας υλικό από τις επί μέρους δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες του Α4 έφτιαξαν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για τους συμμαθητές τους με θέμα την ειρηνική επίλυση συγκρούσεων. Επίσης, οι μαθητές/τριες ετοίμασαν μια ραδιοφωνική εκπομπή με το ίδιο θέμα. Έφηβοι ακροατές καλούν ένα ραδιοφωνικό σταθμό για να αναφέρουν σχετικά προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον. Ο εκφωνητής της ραδιοφωνικής εκπομπής δίνει συμβουλές και η κατάσταση εξομαλύνεται… Στο τέλος της σχολικής χρονιάς έγινε παρουσίαση και των δύο αυτών εργασιών στους μαθητές της Α’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων. Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα ΑΕΚ. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Αντώνης Τάσσιος, Σάββας Τσαφταρίδης, Σοφία Φιτόζοβα και Ζωή Χατσατούροβα.
Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα ΟΣΦΠ. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Κώστας Σωτηρίου, Χρήστος Τέλιος, Ηλίας Τουρνόγλου, Παναϊλα Χαλκίδου και Κυριάκος Χριστοδούλου.
Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Άγγελος Ρούσσινος, Νικολέττα Τεγερμετζίδη, Γιώργος Τεντζεράκης, Μάνος Τζανάκης και Ναταλία Φουντά.
Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα GREEN TEAM. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Μιχάλης Τερεέβ, Ιλιάνα Τσομπανοπούλου, Μιχάλης Φύκιρης και Ισαάκ Χιονίδης. Σχολική και Κοινωνική Ζωή
Την Τρίτη13 Μαΐου 2014 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας η παρουσίαση των ομαδικών εργασιών (projects) των μαθητών και μαθητριών της Α΄ τάξης, οι οποίες υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013 – 2014 στα πλαίσια του μαθήματος Σχολική και Κοινωνική Ζωή υπό την επίβλεψη των διδασκόντων καθηγητών (Αντωνοπούλου Ευαγγελίας, Γιαννοπούλου Ιωάννας, Παπαγιαννακόπουλου Δημητρίου). Φωτογραφικό υλικό από την ημέρα της παρουσίασης (13 Μαΐου 2014)
Βυζάντιο και Τέχνη
Οι βυζαντινοί χρόνοι αρχίζουν από τον 4ο μ.Χ. έως και τον 15ο αιώνα μ.Χ. Το χρονικό αυτό διάστημα λοιπόν και με τον εκχριστιανισμό όλου του Βυζαντινού χώρου, άνθισαν πολλές μορφές τέχνης σε όλη την αυτοκρατορία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την αγιογραφία, τις τοιχογραφίες, τα ψηφιδωτά με την ιδιαίτερη μορφή και τεχνική τους, ακολουθεί η μικροτεχνία, μικρογραφία, κοσμήματα, κεραμικά κι άλλου είδους τέχνης που ανθίζει το διάστημα αυτό. Δείτε μερικές από τις αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες στα πλαίσια του προγράμματος:
Γνωρίζω τους μεγάλους πολιτισμούς ακολουθώντας τα βήματα της Τέχνης
Δείτε μερικά έργα που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες στα πλαίσια του project:
Καλλιτεχνικές Ανησυχίες 2015 - 2016Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας ασχολήθηκαν με ποικίλα θέματα στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς μας κα. Αποστολοπούλου Παναγιώτα. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς έγινε έκθεση με τις δημιουργίες τους. Θαυμάστε μερικά από τα έργα που δημιούργησαν. Αρχαία Ελληνική Τέχνη, Ερυθρόμορφα και Μελανόμορφα αγγεία.
Άσκηση πάνω στο πορτραίτο.
Κολάζ με ύφασμα.
Τριδιάστατο σχέδιο εσωτερικών χώρων με χρήση του σημείου φυγής. Ο Νόμος της Προοπτικής - αναφορά στην Αναγέννηση.
Σπουδή στο έργο "Γκουέρνικα" του Πάμπλο Πικάσσο. Ιμπρεσιονισμός
Ιμπρεσιονισμός, 19ος αι. Σπουδή στο έργο των Μονέ, Μανέ, Βαν Γκογκ. Δείτε μερικά από τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες μας: |