Εργασίες

Μαθητικά δρώμενα: Αναγνωρίζω, καλλιεργώ, εκφράζω τα συναισθήματα μου

 afisa1

  Τίτλος:   ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ: Αναγνωρίζω, καλλιεργώ, εκφράζω τα συναισθήματα μου
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT): ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
  Τάξη:   A3, Α4 (τμήματα)
  Υπεύθυνος Καθηγητής:   κος Παπαγιαννακόπουλος Δημήτριος, ΠΕ17.02        
  Σχολικό Έτος:   2014 - 2015

 

Σκοπός του θέματος είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν, να καλλιεργούν, να ελέγχουν και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους. Να αναπτύξουν επίσης δεξιότητες συνεργατικότητας και ομαδικότητας, αποτελεσματικής επικοινωνίας, καθώς και να μπορούν να επηρεάζουν εποικοδομητικά δράσεις και στάσεις γύρω τους.

Οι σκοποί αλλά και οι επί μέρους στόχοι και τα ερευνητικά ερωτήματα σχετίζονται άμεσα με τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου και η επίτευξη τους συμβάλλει αποτελεσματικά στη δημιουργία σωστών διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολείο και την οικογένεια. Η αυτογνωσία, η αυτοεκτίμηση και η εξωτερίκευση των συναισθημάτων δημιουργούν προϋποθέσεις έτσι ώστε οι μαθητές να αναπτύσσουν προσδοκίες για το μέλλον τους, να διεκδικούν τις επιθυμίες τους, να διαμορφώνουν στάσεις και κίνητρα δημιουργικότητας.

Δείτε ένα από τα φύλλα εργασίας πάνω στο οποίο δούλεψαν οι μαθητές/τριες.

Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε την πρόταση θέματος της Βιωματικής Δράσης.

Μερικές από τις αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας στα πλαίσια αυτής της δράσης:

 afisa2

 

afisa3

 

afisa4

ΛΥΝΩ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΟΥ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ

  Τίτλος:   ΛΥΝΩ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΟΥ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT) - ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
  Τάξη:   A4 (τμήμα)
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

  κα.  Γιαννοπούλου Ιωάννα, ΠΕ06

  Σχολικό Έτος:   2013 - 2014

Σκοπός της βιωματικής δράσης ήταν να βελτιώσουν οι μαθητές τη συμπεριφορά τους στις διαπροσωπικές τους σχέσεις μαθαίνοντας να επιλύουν τις συγκρούσεις που προκύπτουν στο σχολικό χώρο με ήρεμο και ειρηνικό τρόπο. Δεδομένου ότι η λεκτική, σωματική και ψυχολογική βία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στα σχολεία, είναι αναγκαίο για τους μαθητές να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την επίλυση των συγκρούσεων που προκύπτουν στο σχολικό και προσωπικό τους περιβάλλον.

Τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν ήταν:

Α. Ποιοι οι συχνότεροι λόγοι που προκαλούν συγκρούσεις στο σχολικό χώρο;

Β. Ποια τα αισθήματα που βιώνουν οι μαθητές πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια σύγκρουση;

Γ. Πως μπορούν να αποφύγουν μια σύγκρουση; Πως μπορούν να την επιλύσουν;

Δ. Πως μπορούν να επικοινωνήσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα χωρίς να χρησιμοποιήσουν λεκτική ή σωματική βία;

 

Μέσα από τις δραστηριότητες της βιωματικής δράσης οι μαθητές γνώρισαν τρόπους να ελέγχουν τα αρνητικά τους συναισθήματα και ανέπτυξαν δεξιότητες για να χειρίζονται τις συγκρούσεις στο σχολικό τους περιβάλλον.

Συλλέγοντας υλικό από τις επί μέρους δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες του Α4 έφτιαξαν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για τους συμμαθητές τους με θέμα την ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.

Επίσης, οι μαθητές/τριες ετοίμασαν μια ραδιοφωνική εκπομπή με το ίδιο θέμα. Έφηβοι ακροατές καλούν ένα ραδιοφωνικό σταθμό για να αναφέρουν σχετικά προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον. Ο εκφωνητής της ραδιοφωνικής εκπομπής δίνει συμβουλές και η κατάσταση εξομαλύνεται…

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς έγινε παρουσίαση και των δύο αυτών εργασιών στους μαθητές της Α’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων.

Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα ΑΕΚ. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Αντώνης Τάσσιος, Σάββας Τσαφταρίδης, Σοφία Φιτόζοβα και Ζωή Χατσατούροβα.


aek team

 

Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα ΟΣΦΠ. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Κώστας Σωτηρίου, Χρήστος Τέλιος, Ηλίας Τουρνόγλου, Παναϊλα Χαλκίδου και Κυριάκος Χριστοδούλου.


osfp team

 

Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Άγγελος Ρούσσινος, Νικολέττα Τεγερμετζίδη, Γιώργος Τεντζεράκης, Μάνος Τζανάκης και Ναταλία Φουντά.


culture team

 

Ενημερωτικό φυλλάδιο από την ομάδα GREEN TEAM. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Μιχάλης Τερεέβ, Ιλιάνα Τσομπανοπούλου, Μιχάλης Φύκιρης και Ισαάκ Χιονίδης.


green team

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

  Τίτλος:   ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT)
  Τάξη:   A'
  Υπεύθυνοι Καθηγητές:

  κα.  Αντωνοπούλου Ευαγγελία, ΠΕ13
  κα.  Γιαννοπούλου Ιωάννα, ΠΕ06
  κος  Παπαγιαννακόπουλος Δημήτριος, ΠΕ17.02

  Σχολικό Έτος:   2013 - 2014

Την Τρίτη13 Μαΐου 2014 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας η παρουσίαση των ομαδικών εργασιών (projects) των μαθητών και μαθητριών της Α΄ τάξης, οι οποίες υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013 – 2014 στα πλαίσια του μαθήματος Σχολική και Κοινωνική Ζωή υπό την επίβλεψη των διδασκόντων καθηγητών (Αντωνοπούλου Ευαγγελίας, Γιαννοπούλου Ιωάννας, Παπαγιαννακόπουλου Δημητρίου).

Φωτογραφικό υλικό από την ημέρα της παρουσίασης (13 Μαΐου 2014)

  project2013a     project2013b

 

  project2013c     project2013d

 

  project2013e     project2013f

 

  project2013g     project2013h

 

  project2013i     project2013j

Βυζάντιο και Τέχνη

  Τίτλος:   ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT) - ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  Τάξη:   Β1 (τμήμα)
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

  κα.  Τσίκα Δήμητρα, ΠΕ01

  Σχολικό Έτος:   2014 - 2015

Οι βυζαντινοί χρόνοι αρχίζουν από τον 4ο μ.Χ. έως και τον 15ο αιώνα μ.Χ.

Το χρονικό αυτό διάστημα λοιπόν και με τον εκχριστιανισμό όλου του Βυζαντινού χώρου, άνθισαν πολλές μορφές τέχνης σε όλη την αυτοκρατορία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την αγιογραφία, τις τοιχογραφίες, τα ψηφιδωτά με την ιδιαίτερη μορφή και τεχνική τους, ακολουθεί η μικροτεχνία, μικρογραφία, κοσμήματα, κεραμικά κι άλλου είδους τέχνης που ανθίζει το διάστημα αυτό.

Δείτε μερικές από τις αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες στα πλαίσια του προγράμματος:


afisa1

 

afisa2

 

afisa6

Γνωρίζω τους μεγάλους πολιτισμούς ακολουθώντας τα βήματα της Τέχνης

  Τίτλος:   ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT) - ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  Τάξη:   Β2, Β3 (τμήματα)
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

  κα.  Βασιλάκου Μαργαρίτα, ΠΕ08

  Σχολικό Έτος:   2014 - 2015

afisa1

 

Δείτε μερικά έργα που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες στα πλαίσια του project:

afisa2    afisa4

 

afisa3

 

afisa5

Καλλιτεχνικές Ανησυχίες 2015 - 2016

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας ασχολήθηκαν με ποικίλα θέματα στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς μας κα. Αποστολοπούλου Παναγιώτα. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς έγινε έκθεση με τις δημιουργίες τους. Θαυμάστε μερικά από τα έργα που δημιούργησαν.

Αρχαία Ελληνική Τέχνη, Ερυθρόμορφα και Μελανόμορφα αγγεία.

  pot1   pot2   pot3

 

Άσκηση πάνω στο πορτραίτο.

  port1   port2   port3

 

Κολάζ με ύφασμα.

  cloth1   cloth3   cloth2

 

Τριδιάστατο σχέδιο εσωτερικών χώρων με χρήση του σημείου φυγής. Ο Νόμος της Προοπτικής - αναφορά στην Αναγέννηση.

  inside3   inside2   inside1   inside4

 

Σπουδή στο έργο "Γκουέρνικα" του Πάμπλο Πικάσσο.

  gue1   gue2

Βυζαντινή Αγιογραφία

 afisa1

  Τίτλος:   ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT) - ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  Τάξη:   Β1 (τμήμα)
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

  κα.  Τσίκα Δήμητρα, ΠΕ01

  Σχολικό Έτος:   2015 - 2016

 

Δείτε μερικές από τις αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες στα πλαίσια του προγράμματος:

 

 afisa3  afisa4  afisa5


afisa2

Ιμπρεσιονισμός

 afisa5

  Τίτλος:   ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ
  Μάθημα:   Ομαδική εργασία (PROJECT) - ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  Τάξη:   Β2 (τμήμα)
  Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

  κα.  Αποστολοπούλου Παναγιώτα, ΠΕ08

  Σχολικό Έτος:   2015 - 2016

Ιμπρεσιονισμός, 19ος αι. Σπουδή στο έργο των Μονέ, Μανέ, Βαν Γκογκ.

Δείτε μερικά από τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες μας:

 afisa1    afisa3    afisa2

afisa4